måndag 14 juli 2008

sträckte sig efter en hand ?

Jag vaknade imorse och det kändes lite konstigt, ingen som sträckte sig efter en hand eller något. Det var så tomt, konstigt och tyst. Ingen att prata med och ingen att gå och mysa med eller nåt. Jag fick tänka efter – Henke har börjat jobba och det har gått 4 veckor, jag kan inte begripa det, det har gått 4 veckor sen han gick på sin semester och nu ska han börja jobba igen. Det är inte klokt egentligen. Det är inte alls så käckt.
Jag skulle ha följt med en kompis upp till stan, men jag orkar inte – jag är så trött och helt slut idag. Jag känner att jag inte är klar i huvudet och är trött. Får se vad jag orkar göra idag, det blir väl ingenting gjort här, för jag bara går och gäspar och är slö.
Nu har jag varit ute och hämtat posten och jag har fått mig bok! ”Inte ens det förflutna” av Anna Jansson och nu ska jag sätta mig och börja lyssna på den. Det är 11 timmar ljudbok, den är väldigt trevlig. Jag började lyssna på den med en gång jag fick den, så det kändes jättebra faktiskt, att lyssna på denna boken. Den var spännande. Drygt 250 kr har jag betalat för denna, men det var värt pengarna, för nu är jag ensammen och gå och vänta på en bok som inte kommer, det vill jag inte göra. Det kändes jättebra!
Sen ringde han en sväng här, min Henke och sa ”God morgon”, men då hade jag varit vaken några timmar. Men jag är fortfarande trött.
Han har ätit min korvstroganoff som jag gjorde igår. Jag mixa alltihopa, med löken, så den blev slät, men det var löksmak ändå. Sen fräste jag korven och det. Det blev kanongott, och så slipper man tugga på löken och det. Så han var nöjd med maten, och fick ris till det. Så han ringde och tackade för maten, den var jättegod sa han. Det är ju roligt att få lite positivt här, när jag går ensam.
Jisus, jag klarade det igen! Jag gick faktiskt stavgången här. Jag trodde aldrig i morse att jag skulle klara av att göra detta! Jag tvekade nästan in till sista minuten, men då gick jag dit ner och vi var 8 stycken som gick runt här. Det var jättetrevligt, men man var helt slut och jag känner att jag har ont i halsen och såna där saker, men jag får inte bli sjuk, för det är Fallens dagar här nu. Seg och trött är jag nu efter och jag har druckit en hel kanna med vatten och stretchat har jag gjort och sett på Ernst, det var ett fint växthus han har gjort nu. Nu ska jag gå och lägga mig

Inga kommentarer: