torsdag 10 juli 2008

Vädret är helt perfekt idag

Vädret är helt perfekt idag, det är härligt väder och så där.
Vi åt frukost och så där, och jag hade köpt mig en ny ost med bacon i – den var väldigt god till rostat bröd. Och en kopp kaffe, här på morgonen.
Sen fixade han iordning kranen, så nu har jag vatten i köket – härligt och gott! En ny fräsch kran, nu droppar det ingenstans.
Sen kom svägerskan en sväng hit och jag tänkte att jag skulle bjuda på lite lunch. Jag skulle steka pannkakor, men jag fattar inte – Henke försökte också flera gånger och vi kunder inte begripa, men jag hade glömt äggen. Det var inte alls så käckt. Men det var väldigt bra att köra med stavmixern, jag börjar gilla den faktiskt väldigt bra!

mitt recept på Pannkakor

  • 2½ dl Vetemjöl
  • ½ tsk salt
  • ½ tsk socker
  • 6 dl Mjölk
  • 3 Ägg
  • 3msk Smör

kör med stavmixern

_____________________________________________

Denna eftermiddag blev det lite roligt här. Det kom några från föreningen hit ut och kikade lite granna. Jag följde med dem och visade lite hur det ser ut med tillgängligheten och så. När vi skulle åka därifrån, så kom Film i Väst och de skulle filma in midsommar, från förr i tiden, det var intressant. Jag var där och pillade och hjälpte dem att få upp majstången och så och det var ju kul.
Vi grillade här i eftermiddag igen, vi grillade hamburgare och vi hade hamburgerbröd, dressing som vi hade gjort själva och så hade vi lite pommes frites till det.
Sen testade vi att göra kebabspets, vi gjorde några stycken sådana också, och det var väldigt gott.
Det har varit lite lugnt och skönt och det känns ju gött!

Inga kommentarer: