tisdag 15 juli 2008

väldigt svårt att sova för mig,

Middádag med lax mumsa!


Oj, igår kväll så var det väldigt svårt att sova för mig, jag kunde inte somna. Jag låg och lyssna på Anna Janssons bok en bra stund, det var spännande och så där. Jag somnade inte och jag tyckte det var konstigt när jag vaknade här, imorse och det var tomt, men han kommer ju snart hem, vid 13-tiden. Sen är han ledig imorgon och så härligt det ska bli här, det ska bli skönt.
Jag har gjort ett pressmeddelande – det har jag aldrig gjort förut! Om Fallens dagar. Så nu har jag faxat och grejat och donat med det också. Jag har gjort reklam för Taltjänst och dyslexiförbundet här i Fyrstad. Det har jag grejat med idag. Jag försöker få ut att vi kommer att finnas nere på Fallens dagar.
Nu ska jag försöka att äta lite frukost. Nu har jag hittat en tjej på nätet, som kanske kan hjälpa mig att göra två spalter och göra en ny design på min blogg, får se om hon kan lyckas med det. Jag litar fullt ut på henne, så får vi se hur fint det kan bli!
Sen är det min gamla mormor, så trevligt att hennes syster har kommit och hälsat på, så mamma och pappa är ju på en liten semester här nu. Det var himla kul faktiskt att hon kom och hälsade på och vi fick pratat en stund och så. Och mormor verkade lite pigg också. Nu börjar jag längta efter att komma hem till Värmland igen.

Tills Henke kom hem idag hade jag bakat sockerkaka, så vi tog kaffe. Sen la jag mig en stund och läste boken och han sov en stund. Nu ska vi grilla laxkotletter med potatis och limesås och det ska bli gott, faktiskt, med lite god mat! Jag känner mig lite konstig också, men vi får se vad det är som händer med min kropp, här nu.

Vad jag har kvar att göra idag är:

- Byta lakan (fasen, då kommer det mer tvätt. Suck)

- Damsuga huset.

- fixa middag.

- Rensa kläder.

- Ev. stryka.

Inga kommentarer: