måndag 22 december 2008

Två dagar kvar till julafton

href="http://www.urp.se/nettetanta/j-a10.gif">

Två dagar kvar till julafton! Jag ska åka och hämta mormors julklapp idag. Jag är egoistisk, hon ska få ett nytt kort på mig när jag är ute här vid sjön, som Joakim Nyvall har tagit på mig. Det ska mormor få i julklapp av mig. Jag har gått in på Gallerix och ramat in det i en guldram, så hon ska få ett fint kort på mig. Mormor ser ju så dåligt, så jag tänkte jag tar ett rejält, 40X50, det är ganska stort, faktiskt.



Åh, vad gott det var när jag kom upp i morse! Henke ropade på mig att kaffet är färdigt! Kaffe, julskinka och smörgås, och så tänd adventljusstake, cult-ljusstaken! Det var så mysigt att komma upp så jag nästan storgrinade här i morse, det var helt underbart! Jag ska åka till stan idag, det blir lite lugnt för Henke jobbar sista dan innan jul idag, så jag får ta ett riktigt ryck här. Jag får inte gå och lipa här och vara deprimerad. Jag tycker så synd om många som mist de sina, det kommer över mig vid har gjort de sista åren. Men nu ska nu till stan.


Jag var så glad, jag var till stan och köpte mig ett nytt nattlinne och hämta mormors kort. Sen hämtade jag mitt paket med mobilen, men vad paff jag blev. Gud vad paff jag blev, det var inte alls den telefonen som vi hade gjort upp om per telefon. Nä, det var inte alls den! Det var nån gammal skittelefon. Jag sa till dom att det inte skulle vara tangentbord, men det var det dom skickade. S740 tror jag den hette. Det är inte klokt. Jag blev alldeles paff, jag blev väldigt besviken och ledsen. Jag sa att jag ville säga upp avtalet, men det sa dom att vi inte kunde göra förrän dom fick tillbaka telefonen och att det var bindningstid. Men jag sa att jag har inte samma sak som du har sagt.

Aldrig mer telefonförsäljning! Jag ska ha telefon mittemot mig när jag pratar om det. Jag varnar för Telenor, det är det värsta stället jag har varit med om, dom bara ljuger och vrider. Jag hoppas jag kommer ifrån dom snart.






Inga kommentarer: