söndag 26 juli 2009

Café Mitt på Lee

Café Mitt på Lee
Fredriksten festning i Halden
Hemma hos henkes mamma och äter en god middag. MUMs
Vi låg över hos Henkes mamma över natten. Klockan var väl strax innan elva på förmiddagen så stack vi upp till Nössemark. Vi skulle hitta ett kafé. Jag tänkte vart ska vi ta vägen? Mitt ute i urskogen var vi . Mitt i Nössemark i dalen. Vi for förbi en kompis hus som hon hade köpt för många år sedan och sålt nu, så vi åkte och tittade där. Och där ut mitt ute på Lee låg kaféet. Vilken idyll det var! Hembakat allting var det, matbröd, våfflor. Så vi tog en våffla och kaffe där. Och vilken idyll att sitta där. Det var helt perfekt att åka upp dit.


Och jag har ju aldrig varit i Halden så vi åkte in till fästningen där och tittade. Och det var en väldigt fin utsikt där och väldigt mysigt.

Sen åkte vi hem till Henkes mamma och stekte köttbullar som jag gjort dagen innan och haft med. Så vi hade färska kantareller som hon hade plockat, potatis och lingonsylt till. Och gud vad gott det var! Det smälte i mun verkligen. Och sen till efterrätt hade vi glass och blåbär. Vad gott det var – det var helt härligt!

Den här helgen har vi bara varit ute och åkt bil och kört och kört så nu får vi väl vila oss.

Inga kommentarer: