lördag 24 april 2010

livet är lönlöst

Lördagsmorgon, Jag vaknade innan 07 imorse. Det måste ha blivit nått fel på mig, aldrig uppe efter 9 nu förtiden. Men jag måste ju säga att det är så mycket skönare än att sova bort hela dagarna. Så jag gick upp och kokade kaffe till oss. Jag vaknar nu för tiden upp och känner att livet är lönlöst.

Sitter i soffan framför nyhetsmorgon och äter frukost. Sambon stack iväg och jobba.
Mitt öga är så svullen och Segt gul-grönt slem, hosta, kräkningarav slem, bubblor ur näsa och mun. Min kropp är så slut, har inga krafter alls, det känns bara som att jag vill bli frisk. Jag vill vara stark, Ändå känner jag mig inte alls stark. Jag känner mig svag och skör som tunn, tunn is. Minsta lilla andetag kan få allt, kan få mig att rasa. Har ingen ork för inget socialt liv. Hur ska jag klara av att bli frisk?
Det blev ugnstekt lax med creme fraiche sås med senap i.

Inga kommentarer: