fredag 6 april 2012

långfredag



Det är väl tråkigt? fina, gula påskliljor skyls nu av kall, tung, blöt snö. Men inte skall man bli ledsen för det! Våren och sommaren kommer väl tids nog och då är det tid att njuta!

Min vecka innan lovet har sett ganska fullspäckad ut. Varje dag har det funnits något som måste göras så nu är det jätteskönt att få andas ut och sova ett par timmar längre när morgonen gryr. Jag vaknade i morse och såg på klockan och tänkte att jag var försenad till jobbet. Det var en lättnad att inse att det var långfredag, fast ändå inte, Jesus korsfästes i dag för en lång tid sedan.

 Det blev soffan med härlig frukost och se på nyhetsmorgon. Fick ett tips av god vän på en bra bok, pepparkakshuset av Carina Gerhardsen. Hon vet att jag gillar kriminalromaner, såna böcker älskar jag göre mycket.

 Nu är det påsk och den firar vi alla på olika sätt. En del sätter sig ned med familjen och äter god mat och bara umgås, andra gör på ett likadant sätt men med tanke på varför vi egentligen firar påsk. Skönt är väl det att någon fortfarande tänker på det.

Jag känner mig så bitter att bli ensam, det är inte mitt fel att jag inte fick några barn. Många vet inte vad jag gått igenom, med många ivf (provrörsbefruktning)försök.  Varför blev det inga barn och barnbarn för mig Min mor är som hon är. Jag får inte ens komma hem över denna helg… är man ute på dejt sidor, så är det bara män som tänker hur ”stor” de har eller får de om är mm, det är inte det man tänker på först. Man vill ha en man som man kan lita på och med samma intressen. Det andra får komma sen.

Nu blir det att glo på ”Lets Dance” med lite ostbågar och vatten..

Inga kommentarer: