söndag 29 april 2012

spännde dag med Annika Östberg


Den här natten var hopplös att sova. Vet inte om det är katten eller min värk och stickningar i ben och armar. Men vi skyller på katten som höll mig vaken. jag var dimmig när jag vaknade. Gick upp och såg på nyhetsmorgon och åt flingfrukost och kaffe. Jag har prövat på en fil med smak av banan och lime. Den var väl inte så god.  Idag ska vi ta en citylunch och höra på Annika Östberg i missionskyrkan.

Det var tur att vi gick i tid till missionskyrkan, när klockan var fem var det över 600 personer som ville höra på Annika Östberg. Tommy Dahlman hade någon slags intervju med henne. Annika berättade om sin barndom och hur hon hamnade i knarkträsket och prostituerade sig, hon hamnade med fel män, att det var hennes pojkvän som sköt två stycken, att hon valde fel väg och om hur var att leva i fängelse i U.S.A.. Hon var så glad att hennes mamma och journalister här i Sverige stöttat och hjälpt. Annika berättade om sorgen efter sin son som omkom, femton år gammal, sonen åkte med en person vars bil krockade med en som körde full och miste sitt liv. Nu känner hon att hon fått en comeback i livet. Annika har varit fri ett år och var noga att påpeka att hon inte ville känna sig som ett offer. Annika pratade om sin tro på gud, en stark, närvarande, kärleksfull gud som hjälpt henne genom ensamhet och mörka stunder.

 Vi tog en härlig promenad över kanalen, vi sprang på Jönssons kompisar, det var kul att träffa dem. Vi såg de nybyggda lägenheterna, som ligger alldeles perfekt utmed kanalen. tänk om jag hade pengar, då hade jag köpt en. Ikväll blir det att packa ner vad jag ska ha med till mor imorgon. Ska också hjälpa Jönsson med ett program som han vill ha till sin dator.  Det blir en tidig kväll att lägga sig.




Inga kommentarer: