torsdag 7 juni 2012

lite trögt

En dag kvar innan det är helg igen. Det var lite trögt att komma upp i morse, men det gick ju an när man har varit ledig en dag och fått vilat ut. Det regnade faktiskt inte i morse. Det var himla skönt men det var kallt. Jag frös, tänkte aldrig i hela mitt liv att jag skulle frysa så som jag gjorde nu, jag trodde inte det.

Idag ska vi ha avslutningsmiddag för niorna. Det är på skolan så det blir en lång dag. Man är inte så himla pigg faktiskt överhuvudtaget för den här dagen. Ja, vi får se vad det är som händer här. Jag har glömt att ta med mig maten idag men vi ska ta och gå och äta lunchen på skolan här. Det har jag inte gjort på hela terminen, men vi får se hur det smakar.

Man åkte hem och skulle göra i ordning sig och göra sig fin till 9:ornas avslutning. Jag bjöd in grannfrun på kaffe, med cupcakes, som jag hade gjort, och där får jag skryta lite, för de blev riktigt bra!

 Jag gjorde i ordning mig och gick ner till bussen; Men kyss mig och god jul, jag glömde busskortet! Det låg kvar i jackan och det var ju inte så käckt!

Vi blev bjudna på toast skagen, kyckling med god potatisgratäng och kladdkaka och kaffe – det var riktigt smarrigt och gott! Det var god mat och duktiga elever, som ställde upp och hjälpte till och servera och så där. Det var väldigt uppskattat! Man kom ju inte hem förrän klockan var närmare tio i går kväll. Så var det!

Inga kommentarer: