onsdag 6 juni 2012

nationaldagen




Det är nationaldagen, den 6 juni idag. Jag faktiskt aldrig sovit så här länge, till klockan 11 – det var helt underbart att få sova! Jag gick upp och tog lite fil- och flingor-frukost och så lite kaffe.

 Sen kom min inneboende in till mig och duschade sig. Vi gjorde i ordning oss. Det var så gulligt att han körde till Vänersborg till Ursand och titta hur det var där och det var ljummet i värnen. Sen visade jag honom Vänersborg, men allting var ju stängt. Sen åkte vi till coop och handla.
Sen stönade jag att vi skulle åka igenom stan och då lyckades vi komma med i nationaldagen. Vilken superb grej som Trollhättans stad har gjort med David Urwitz som spela och sjung och han fick se påsläppet på vattnet. Vi träffa min kontrollant på vägen tillbaka.

Sen åkte vi hem och så började vi grilla. Det tog väl sin tid att grilla, det visste jag. Det var ju väldigt gott, men jag är så van med att ha potatissallad eller potatisgratäng till, men här hade vi bara naan-bröd till och lite grönsaker och tomater, det var väldigt gott, helt underbart. Jag tog mig en öl. Det var en väldigt trevlig kväll, men jag är genomfrusen! Jag fryser, men det får gå. Jag ser på dagen med ett leende, det blev en väldigt trevlig dag – underbart! Ni få har det så gott!

Inga kommentarer: