måndag 25 juni 2012

Pet Stroller eller inte?

Regnet öser ner utanför, det är ingen rolig dag i dag. Man har nästan ingen lust att gå ur sängen, vem vill ut i detta vädret? Men för att fördriva tiden satte jag igång med kanelbullebak! Denna gången hade jag tur med jästen. Förra gången jag bakade jäste degen över hela bunken och Zassi satt på golvet nedanför och såg frågande ut. Jag fick besök förut och vi fikade med lite bullar och kaffe på min mysiga balkong.

Denna veckan är den första på semestern och jag har bokat några tripper som jag ska göra nu under den här månaden. Om några dagar ska vi testa och se om min kära Goldie och Zassi fungerar ihop - antingen blir det katt och hund eller hund och katt! Förhoppningsvis går dem ihop och då ska jag vara hundvakt om några veckor, det ser jag fram emot.

Det finns olika sätt att frakta sin katt på, vad ska man ha egentligen? Jag har suttit och kollat efter något som jag kan ha till Zassi om jag reser någonstans och jag hittade lite olika alternativ. En bur eller en ryggsäck, ett koppel, eller så kan man ha en barnvagn! Jag hittade en  barnvagn för husdjur på en köp- och säljsida. Man blir inte förvånad över vad folk gör med sina djur egentligen.

Jag lånade en bild på detta fraktmedel. En pet stroller är nog inget för Zassi.

Inga kommentarer: