tisdag 19 juni 2012

sommarlov ♥

God morgon! Jag skulle gå upp tidigt idag för att, sjuttsingen, ska de greja med värmen, här i området, så det finns inget varmvatten. Vi ska bort till en kollega som är pension.

Vi får se hur detta kan lösas, men jag tror inte jag behöver tvätta håret. Jag åt lite mannagrynsgröt och drack kaffe. Jag ska ta det lite lugnt, sen blir det en tripp ner till stan och möta upp de andra om en stund. Så får ni ha det så gott!

Jag tänkte mig inte för alls, att det inte fanns något varmvatten i hela området här, men jag fick ställa mig och duscha i alla fall. Va kallt det var – uschiamej! Jag tycket inte allt om det!
Sen var jag nere på stan en liten sväng och titta lite grand. Sen kom min jobbarkompis och hämta upp mig. Vi var till en före detta kollega, som har gått i pension.
Gud vilken trädgård! Det var en sagoträdgård.
Sen var det lite engelskt stuk, med te och scones, två snittar med smörgåsar och en jättegod tårta med maräng i botten med frukt på. Det var ju smarrigt och gott. Det var helt underbar.

Sen plocka jag lite grand när jag kom hem på kvällen, men jag kunde ju inte hålla på hur länge som helst med det, så jag kröp i säng vid tio-nåret.

Jag har en så himla underbar katt!



                                                   Ni få ha en bra dag!

Inga kommentarer: