måndag 9 juli 2012

fräscha eller inte



Ny arbetsvecka tänkte man säga, men det är en ny ledig vecka till. Helt underbart, det känns jätte skönt! Men efter att man varit uppe så sent dan innan så vaknar man sent, mittpå dan nästan här.
Så jag åt lite filfrukost och sen satt jag i telefon och pratade med några goda vänner.
Jag måste gå till affären, usch vad tråkigt det är. Men vi ska gå ut sen här jag och en kollega, en promenad. Det är gott och komma ut lite granna och gå och röra på sig. Men jag undrar vad jag ska äta, funderar på att gå och köpa mig kalvsylta och rödbetor, det är så himla gott. Sen får jag nog klä på mig och duscha mig och fräscha till mig och gå bort till affärn. Att man känner sig så här i kroppen det trodde jag aldrig att det skulle bli.
Men ni får ha det så bra!.
Jag var trött och seg och allting här på eftermiddagen. Jag sov faktiskt två timmar extra, men jag var trött. Jag trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle bli så passionerad för en annan person. Att få tid och rum att vänta. Jag trodde aldrig jag skulle få så. Men det är förbjudet område jag är på. Jag är ute på hal is. Skulle någon få veta hur jag lever och så här…. Men jag lever nu och jag har det gott. Nu är det är sommar och semester och det får vara såhär ett tag så får vi se hur det blir i fortsättningen.
Min kära kollega kom och hämtade mig. Jag var ute och åkte bil i efermiddag. Men vi åkte inte så långt, vi åkte ner till slussarna och gick runt Kärlekens stig och kollade lite granna. Vi gick ner och fikade på slusscafét och tog oss en räkmacka. !
Årets första räkmacka tog jag. Det var helt underbart.
Så jag fick fotografera lite granna och gick runt. Det var härligt att bara kunna vara och gå. Det kom ju inget regn men det är en härlig solnedgång nu här i kväll. Jag sitter här uppe men jag tror att jag ska krypa ner i sängen nu. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: