söndag 8 juli 2012

full ös medlös


God morgon, nu är det söndag och jag ska åka hem idag. Jag fick skynda mig upp och duscha och göra i ordning mig för alltid på lördag och söndag så har dom grannarna elvakaffe hos varandra. Jag tänkte att jag fick komma ner och sitta med dom och det var hos mamma denna gången. Jag fick inte så mycket frukost i mig men jag äter ju inte så mycket på morron heller.
Sen efter kom hennes vän och klippte gräsmatta och jag kände att nej, ska hon göra det nu. Men det gick bra med min astma.
Sen hade hon fisk i ugnen och potatis till det. Det var väldigt gott. Så tog vi kaffe och glass.
Sen gick jag upp till Folket Hus och där bor min kompis och hon tar hand om det här stället. Och jag blev lite halvsugen, i augusti är det rockgala där och jag funderar på om jag ska åka hem och se på det. Vi satt och tjöta och prata en bra stund. Hon bjöd mig på saft och lite kakor som hon hade gjort. Det var väldigt mysigt. Där skulle jag kunna tänka mig att bo och hjälpa till och städa och sådär. Men det är ju inte roligt med fester och sånt om man ska upp och jobba. Men det är ju trevligt att dom har lite fester i den här lilla byn.
Så gick jag hem och mamma körde mig till järnvägsstationen och hennes vän följde med. Jag fick ett litet gulligt samtal och skulle kanske få ett besök. Tåget blev försenat men jag hann med bussen som gick några minuter över nio hem. Jag var hemma här runt halv tio. Så kom min lille vän…
Sen var jag tvungen och greja med mina kort. Redigera och pilla med dom. Det var riktigt kul att sitta och kolla på dom och se hur dom kan användas. Jag kom ju inte i säng förrän klockan var ett här, usch på mig! Nu får ni ha god natt med er.

Inga kommentarer: