tisdag 17 juli 2012

Typiskt


Typiskt, jag vaknade tidigt idag och det har jag inte gjort sen jag gick på semester. Jag är lite slö och sådär. Nu ska jag träffa en kompis och vi ska åka till Överby en sväng och titta lite granna.

Sen kommer min gamla inneboende och ska bo i mitt vardagsrum ett par dagar för han ska jobba här nere. Ja, vad hittar jag på? Full rulle med snurre här, så gör jag ibland. Det är jag i ett nötskal, helt hållet.

Zaffi här är trött och seg idag också. Men nu får jag skynda på.

 Jag ska ta bussen in till city och se och möta upp min gode vän. Sen hem och fixa lite mat tills kommissarie Robert kommer här idag, vi kallar varandra lite olika namn…
Vilken späckad dag det blev!

Vi tog oss en sväng ut till Överby, jag och min goa pensionärskompis. Så gick vi runt där och så tog vi våffla och kaffe. Det var väldigt gott att sitta där och slöa och sådär. Det var helt underbart.

Så köpte jag mig en Tazzamo kaffebryggare. Och instruktionerna till elgrejor ska fasenimej vara lite tydligare. Det var den sämsta instruktionen som jag sett någonsin. Nej, uschamejen!  Men det lyckades i alla fall att få ordning på den.

Hem och satte igång köttgrytan och donade och grejade lite granna här hemma. Och så dök den gamla inneboende upp här. Vi satt och hade trevligt. Och sen har jag köpt mig en TV-bänk så att han fick ju bekänna färg här det första han kom hit. Vi bar in den och det blev jättesnyggt här hemma i vardagsrummet.  Det blev helsnyggt faktiskt. Jag tyckte det blev bättre än vad det har varit – att inte TV´n står på trekvart och så. Nu är det färdigt.

Sen har jag köpt mig ny säng också så får vi se när den dyker upp här. Men ni får ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: