söndag 12 augusti 2012

söndags promenad med fotograferingen

Vaknar till sista dagen på sommarlovet. Jag trodde jag skulle få panik i början av sommaren, men det har ju gått rätt så bra. Det känns gott. Jag plockade lite grann, satte på tvättmaskin. Jag möblerade om mitt köksskåp, satte igång diskmaskin och grejade. Det känns bra.

Jag blev lite rastlös, så jag ringde till en kär kollega och frågade om hon ville gå ut och gå, tänkte vi får gå nere vid Ryrbäcken. Nej, hon sa - vi åker ner till Spikön! Vi åkte ner och gick och strosade. Jag bara tog och tog kort, jag tog över 30 kort. Jag la ut några stycken här. Det var så grant och fint. Jag tog ett axplock av dagen.

Sen kom inneboende hem och han blev jätteglad för han fick räkmacka och äta. Han tyckte det var jättegott. Det var ett trevligt avslut.

Sen var den sjungande tösen här en stund och hälsade på. Nu ska jag försöka sova. Klockan är redan elva och jag måste sova här nu. Det har varit en bra dag och jag har fått gjort lite granna här hemma.
Jag var duktiga och tog en promenad runt spikön..




Inga kommentarer: