lördag 11 augusti 2012

till stor stan

Lördag morgon… jag ringde och väckte en kompis, så gick vi till Pingstkyrkans loppis. Jag gick runt där, och så träffade jag en gammal kollega till min före detta. Det var riktigt roligt, jag har inte sett den personen på över tjugo år, det var riktigt kul, vi skojade lite. Så säger hon till mig: ”Där borta står det jättebra blomsterpelare!” ”Men herregud, det är såna jag vill ha!” säger jag. Och jag tänkte ”Jag vill ha dom, jag vill ha dom, jag vill ha dom!” Jag hade ögonen på den här damen som gick runt med dom här grejerna. Hon bar och bar, och så ställde hon ifrån sig dom, och då gick jag och hämtade dom. Jag blev jätteglad! Nu har jag tre lika, dom ska jag ha i hallen, jag ska bara se vad jag kan sätta för blommor i en mörk hall.
Sen hem och duscha sig och göra i ordning sig, och ta bussen till Göteborg.
 Där blev jag bjuden på Operans sommar veranda, och fick skaldjurssoppa där, och den var så god och härlig! Sen strosade vi nere vid hamnen och tittade på Ostindiefararen, båten, och så. Gick upp i Haga och gick runt där, och hade allmänt mysigt och trevligt. Det var varmt och gott ute, härligt och skönt! Hamna i såna här lyxgrejer, det trodde jag väl aldrig att jag skulle göra! Men det var kul att komma ut och gå och trevligt!

 Jag tog bussen hem, och jag var alldeles förvirrad. Hade väldigt trevligt och så. Gott, då har jag varit i Göteborg också. Vi får se vad detta blir av och så där. Jag kunde inte somna i går kväll när jag kom hem, men det gick an sen, faktiskt.

 Så får ni ha det så bra!
han med loppis och  lite fika .


Oj vad har  jag hämmade på en jätte mysig operans sommarveranda Göteborg  operans fisk- och skaldjurssoppa smaksatt med cognac, serveras med vitvinsbrässerade rotfrukter och krutonger.







Inga kommentarer: