lördag 31 augusti 2013

Kålpuddning


Vilken underbar helg! Jag har mått jätte-toppen-bra! 

På lördagen gick vi upp vid halv elva, fick elvakaffe och åt lite frukost. Sen hjälpte han mig, vi röjde undan och plockade och städa och donade.


 Sen kom hans kompis hit och vi bjöd på kålpudding, potatis, lingonsylt. Rabarber- och jordgubbspaj hade vi till efterrätt. Jag hade stevia i istället för socker och det blev jättegott. Det behövdes ju inte så mycket socker, eftersom frukten är så söt. Men i marsanen var det ju socker i, typiskt. Sen tog vi kaffe och kaka senare.

Sen hjälpte de mig att borra lite i taket och dona med det. Det börjar kännas som det är ett hem nu. Mitt badrum är helt perfekt nu, det är färdigt och klar.


På kvällen såg vi på en Falk-film,vi åt kräftor och drack  rosévin till film.

helg, underbar!


 

Inga kommentarer: