torsdag 5 juli 2012

träningsvärk

God morgon!
Jag vaknade med riktig träningsvärk – jag har ont i benen, jag är alldeles stel och trött och seg – jag har aldrig varit med om något liknande, men det har varit underbart, men jag känner mig seg. Jag ska packa här och sticka till min kära mor om ett par dar, bara över helgen. Jag har ingen lust direkt, men det får gå. Det är min lilla semestertripp på min semester, det andra får komma sen. Idag kanske det kommer en elev hit och hälsar på en stund. Jag skulle behöva städa och packa, men jag har ingen lust med nånting. Jag ligger platt i sängen och känner mig helt utslagen, jag får se vad jag ska göra idag,
det är för fint väder för att ligga här inne. Det blåser lite grand, hör jag. Jag får se vad jag kommer att göra här, under dagen och vad det blir.

 Allt händer ju på en gång här, hos mig. Jag tror snart ingen vill komma hit, för jag hittar bara på stôlleprov här. Jag och eleven var ute och gick i över en mil. Äntligen har jag fått slängt min jädra kaffebryggare, det var så underbart att få bort den från hallen. Jag tänkte: jag ska lösa det själv, jag ska fan inte be nån.

Sen tog vi lite fika här hemma med kanelbulle och hon tog saft.

Vad ska jag äta idag, tänkte jag. Jag går bort och köper klyftpotatis. Jag tycker det är gott med klyftpotatis. Visserligen kan jag göra själv, men jag köpte en påse. Sen tog jag vitlökssås och pannbiff till det. Pannbiffen hade jag i alla fall gjort själv!

Jag har gått ungefär två mil varje dag nu, i ett par dar och jag känner mig faktiskt riktigt redig! Jag känner mig härlig, att jag har kunnat göra detta! Det är perfekt i mitt liv just nu!

Inga kommentarer: