söndag 11 oktober 2015

Nu är snart helgledighetenslut

nej, det kan inte gå en helg till här. Jag blir skogstokig – och ha grejer utspridda över hela nejden i hela lägenheten. Jag måste få ordning på detta. Jag måste ta tag i det här. Så vi bestämde att vi skulle åka till IKEA. Så tittade vi på ”Bestå” och han är ju tekniker ut i fingertopparna. Jag tänkte bara plocka ihop lådorna, men han ritade där i datorn. Det blev lite häftigt och det blev jädra snyggt! Så att vi satte till och med i lådor. Så fyra lådor har jag. Två på varje sida och sen två stora skåpsdörrar och två små till. 1.92 högt är det och det är ju himla bra att man kunde ha lådor i. Så tog jag vitt och grönt då, så det matchar till gröna tapeten. Det blev jättesnyggt och det lyser upp lite granna när man kommer in i hallen man blir glad när man ser det. Det ser lite snyggt ut. 
Sen tog vi köttbullar och mos på IKEA. Det är inte fy skam att ta det. Det värsta var sen när vi kom hem och bära upp grejorna. Gud! Det var ju tungt och jäkligt och massor med grejor, men det gjorde vi.  Och han åkte iväg till bion och jag satte mig och såg på ”50 nyanser”. Ja, det är ingenting och prata om. Det var okej men inte mer. Ja, så det var det vi gjorde. Jag var trött och gick och la mig.
Söndag morgon gick vi upp och kokade oss lite frukost. Sen började han och greja med skåpet och få i ordning på det. Och jag var ivrig. Jag ville ha in grejorna!
Jag åkte till affären och handlade ingredienser. Köpte potatis och saker.  Så jag skar till klyftpotatis. Så gjorde jag pannbiff med lök och vitlök, sambal oelekajvarcreme fraiche, grädde. Massor med lök, salt och peppar och så stekte jag dom. Och så hade jag faktiskt i charlottenfond också så det blev lite mustigt.
Eftersom så fick jag in mina saker och jag kände mig så nöjd att jag hade fått ordning på dom. Det kändes lugnt när man gick och la sig och man ser inte grejor. Man sover gott nu. Det är ju vinkel ut mot hallen så där ser man ju detta. Men ni får ha det så gott så hörs vi.

Inga kommentarer: