lördag 28 juni 2008

Bert Karlsson på kusten


Jag var optimist i morse och trodde jag skulle komma upp, för det var bagageloppis i Dals-Ed och vi skulle åka och titta på detta, men vi kom inte iväg förrän halv elva. Vi gick runt och titta där, och det var himla kul med bagageloppis och jag blev änna lite halvsugen på det! Men vi får se…
Sen var vi inne i lite olika affärer och sådär. Sen åkte vi hem och drack kaffe. Sen hämtade en kompis till Henke oss och så stack vi till Grebbestad och det blev kul, för där fick vi se Bert Karlsson stå och dirigera husbilen för TV4, när den skulle parkera. Det såg så himla roligt ut, så jag tog ett kort på honom och han vinka till mig.
Sen gick vi och åt mat i Grebbestad. Vi gick till ett matställe som hette Telegrafen i Grebbestad, där åt vi torsk med potatis, kall pepparrotssås med någon gräddfil i – det var kanongott! Jag tog mig en Grebbestadsöl – det var gôtt att prova på det.
Sen gick vi bort till sportaffären och titta lite grann också.
Vi var ju tvungna att köpa Klings glass – det är ju så gott med den. Sen åkte vi tillbaka till Dals-Ed och packade bilen och åkte hemåt. Nu sitter vi bara och slöar, jag har varit så trött idag, som en zombie, jag var inte bra, känner jag. Jag fick ta lite extra mediciner, men man får ta såna smällar ibland.







Inga kommentarer: