fredag 27 juni 2008

bok och cd självklarheter..

Att leva med ett funktionshinder i samhället idag är väldigt svårt för många. För att samhället idag har mycket med papper och inskrivningar och sådant och det är ofta inte inläst. Det finns inte så mycket med CD- böcker eller något inläst överhuvudtaget. Det blir ett hinder för oss i samhället och kunna vara med och vara delaktiga i allting som händer i samhället idag och det känns inte bra. Jag är ute och föreläser om mina funktionsnedsättningar och jag har svår dyslexi men jag har fått mycket hjälp de sista 10 åren av mitt liv och blivit mycket bättre. Hjälp av Taltjänst har jag som hjälper mig och skriver och är med mig på föreläsningar och sådant. Sedan lyssnar jag väldigt mycket på ljudböcker för det är väldigt bra för att få mycket ord och sådana saker också. Så det finns mycket att få hjälp av, men jag tycker att samhället ska ställa upp och försöka.
Att läromedel och allt annat - Bok och cd ska finnas för oss som har läs- och skrivsvårigheter.

Inga kommentarer: