onsdag 30 juli 2008

Gick vilse i skogen!

Jag vaknade av ett hemskt åskväder, och sa till Henke att stänga av alla tekniska grejer. Sen gick jag ut med Elsa en stund. Jag fikade med Henke innan han for till jobbet, sen gick jag och Elsa och lade oss en stund. Sen gick jag och Elsa ut i skogen och gick vilse! Idag skall jag se om jag klarar av att baka lite syltkakor. Åh, Gud vad hemskt detta var! Jag gick fel igen i skogen, för andra gången! Jag blir tokig när jag inte kan gå från A till B, jag kommer ut på fel ställe varenda gång! Det var tur att Elsa var med, hon ville gå åt ett annat håll, och då kom vi ut på samma ställe där vi gick sist, ett snäpp tidigare. Jag fattar inte vad vi gör. Jag måste fråga någon som har bott här länge, för nu hittar jag fasen inte något. Men det gick i alla fall, vi var ute en och en halv timme, så det var ju skönt. Jag ska ta en dusch, jag är dysvett, det är klibbigt och äckligt här idag. Nu skall jag baka syltkakor, så nu är det kaos! Jag sätter på mixern, och testar. Och då sätter jag fingret i den, och det bara sprutar blod, och nu har det hållit på och blött en stund från fingret. Vilka stôlleprov man kan hitta på! Och så skulle jag ställa in degen i kylskåpet en stund för att vila, och då får jag havregryn över hela huvudet! Jag hade ställt havregrynen över kylskåpet. Så jag har både fått torka blod och ta upp havregryn, vilket kaos det har blivit här för mig! Usch, säger jag, det var jobbigt! Får se om jag kan använda en hand nu för att knåda ihop degen, det blir inte lätt! Och hunden är helt utslagen efter promenaden, så jag skall försöka ta det lite lugnt nu, sätta mig och läsa Se och Hör, så får vi se vad det står för skvaller i den idag. Och Henke jobbar så länge idag, det känns så tråkigt.

Inga kommentarer: