torsdag 9 juli 2009

fika på nordpolen i vara

En god jordgubbakelse ifrån vara Conditori
Min kompis kom och hämtade mig idag. Turen gick till Vara. Där gick vi in i en gardinaffär där det var femtio procent på gardinlängderna. Jag köpte två par som jag ska sätta upp i vardagsrummet. Till hösten kommer det att bli tema grönt, svart och rött i vardagsrummet. Sen gick vi till konditori Nordpolen och åt en smarrig jordgubbsbakelse med vaniljkräm och grädde. Så gick vi och strosade och kikade i affärer och så. Sen åkte vi till Vedum, till en ljusfabrik Vio AB, där var väldigt många roliga färger och olika sorter. Där kan man ringa och boka tid och få testa och vara med. Så hade de en väldigt rolig gardinaffär med där vi var inne och kikade. Det finns mycket roligare gardinaffärer i småorter, jag kan inte begripa det. Vi avslutade i Grästorp i en liten restaurang där bönderna har närproducerade matprodukter. Där tog viViolas goda kycklingspett serveras med spelt,burgur,ris och taboli,det var väldigt smarrigt.Plus i kanten, det var väldigt billigt, 50 kr för en lunch. Så var vår lilla dag på Skaraborgsslätten.



Inga kommentarer: