lördag 25 april 2009

område fest


Vilket gemytligt område fest dom fixade här på lördagseftermiddag.
Jag känner mig riktigt redig här idag. Åh, gud jag har klarat det nu! – jag har testat flera gånger att göra rulltårta och jag har inte klarat att rulla den. Nu kunde jag det äntligen! Så nu slipper Henke få den varje dag här som jag har krånglat med Jag tänkte bjuda på det när jag får främmat här när Henke är på semester och så. Jag måste träna mig. Fan, man får inte ge upp! Man får vara enveten som en jävla tjur. Gud, vad gott!
Nu har jag gått och dammsugit och donat och dammtorkat och gjort allt möjligt här. Så kom Henke hem, han hade varit på Stavre pizzeria här i Trollhättan. Vilken äcklig pizza, aldrig mer!Det var ingen 5 stjärnig, det var – 1! Det var inget kött alls. Det var bara fetaost och blöt var den. Vi tog oss en starköl och sen vilade vi oss en liten stund. Sedan hade några grannar fixat en liten fest här på området så vi satt ute och grillade korv och drack lite öl och pratade. Vi hade en liten brasa. Det var väldigt trevligt. Men vad mycket ungdomar det kom med moped. Dom körde som idioter här ute bland bilar och allting. Jag kan inte begripa detta, att dom inte tar hänsyn till att det finns barnfamiljer med små barn här. Vi kom hem redan vid 10-tiden. Ja då slocknade jag nästan för jag var trött. Men det var en väldig bra kväll, görskönt var det faktiskt

Inga kommentarer: