onsdag 5 augusti 2009

Onsdag


Vi kom väl upp i någorlunda tid idag, det var änna gott, och vilket härligt väder det var ute! Vi gick och strosade på marknaden, så jag fick köpt mina soppåsar och bakplåtspapper och såna saker som fattas här hemma. Vi gick runt och tittade, så gick jag in på Myrorna och hittade en gammal form att baka sockerkaka i, som antagligen blir kanonbra. Så gick vi in på Stålverket och åt lunch, det var kanonbra, fisk med crème fraîche och dragon, och väldigt god sallad och gott att dricka till. Vi gick runt och tittade och handlade lite grand, och så beställde vi smörgåstårta till på söndag. Men det är helt otroligt vilket väder! Men nu ska jag baka nya kakor här, få se hur dom blir, jag får testa. Man får sträva, man får aldrig ge sig, man måste försöka flera gånger om.
Vi köpte oss grillskivor att grilla, och vi hittade gamla potäter, så vi gjorde potatisgratäng, och så hade jag köpt bearnaise-sås till, och grillade tomater, det var smarrigt och gott! Så tog vi lite Lindemans, ett glas vin till det, det var mumsigt och gott! Och jag gick in på Ladybex här nu, och jag blev så glad, och vi grattade henne. Hon har kommit in i Växjö, på informatörsprogrammet, va roligt! Så ska hon flytta till Växjö, men tråkigt att hon kommer så långt bort. Men det var roligt att hon kom in, jätteroligt, grattis på dig, gumman! Nu ska jag bara ta det lugnt och glo på teven.

Inga kommentarer: