torsdag 6 augusti 2009

snart helg

Vi var tvungna att ställa klockan, det vore ju åt helskotta att inte komma upp på morgonen! Henke fixade frukost och så, och nu hittade jag ett gammalt recept här som jag har gjort för länge sen, det är jättelängesen jag gjorde det, kalljästa wienerbröd. Så nu ska vi baka här och frysa in till kalaset på söndag. Henke får hjälpa mig att läsa så jag gör rätt, för det är skrivstil på receptet, så det är lite svårt att läsa och tyda. Det ska vi försöka göra innan det blir för varmt här, och dona lite.


Nu känner jag mig faktiskt helt redig, jag har städat sovrummet och gjort i ordning! Nu har jag bara badrummet kvar, och baka bullarna som jag ska göra, men det är så varmt och härligt ute! Henke ska börja röja i trädgården, och jag ska göra i ordning ugnsstekt falukorv, det har jag längtat efter. Och lite grönsaker till det, och potatis. Det ska jag försöka göra, men det är helt underbart väder, 24 grader ute, jag kan inte fatta detta! Så är det när man ska börja jobba igen, så kommer det alltid värme innan. Nu är det sista dagarna på semestern, Henke har bara en dag kvar, så det känns inte roligt. Vi får se hur vi gör här, men på söndag har vi kalas för honom och så.
Jag fick ett roligt mail från min chef! Jag trodde jag skulle börja på onsdag i nästa vecka - men nej! Jag börjar måndag eller tisdag i veckan därpå! Yes!!! Jag har en vecka till, jag har två veckor kvar på min semester!!! Å gud va glad jag är, jag är jätteglad! Nu har jag inte panik för vad jag ska hinna med att göra, o gud va gott! Jag känner mig helnöjd! Och jag känner mig så duktig, idag har jag städat sovrummet, och bakat småkakor och bullar, och fasen och moster. Jag känner mig helnöjd i den här heta värmen, uschamejen säger jag bara. Men det får gå, så är det!
Det är redan torsdag, snart är vår semester slut och alltin

Inga kommentarer: