måndag 16 maj 2011

annorlunda dag

God morgon på er!
Det är måndag idag, men det är en lite annorlunda dag idag. Henke väckte mig i morse. Han fixade med frukost när jag duschade och jag tänkte: Gott, nu kan jag sätta mig i soffan och titta på nyhetsmorgon – vad gött det ska bli. MEN, fy så typiskt – reklam, reklam, reklam! Det var inga nyheter, det var bara reklam hela tiden. När det var dags för nyheterna – ja, då skulle man åka. Det är ingen idé att titta på teve på morgonen, för det är bara reklam hela tiden!
Idag började jag på mitt andra jobb, eftersom specialpedagogen var borta, så jag hade lovat att gå in och ta någon lektion för henne idag. Så jag ska sätta mig och planera den. Sen ska jag ha några elever som ska arbeta med ”Unikum”. Sen blir det som vanligt i eftermiddag.
I eftermiddag ska handikapprådet, som jag är med i att göra i ordning Sandhemsspåret. Vi ska titta på om det kan bli tillgängligt för alla. Det ska faktiskt bli käckt att Sandhemsspåret ska bli tillgängligt för alla, men det är kanske inte alla som tycker det.
Idag är det lite lyx, för jag har bilen. Sen blir det vattenboxning. Det är inte så många måndagar kvar nu, så nu måste man träna på lite granna. Men inget kilo har man gått ner den här vårterminen – skit också!
Jag var ute i Sandhemsspåret och vi skulle se på tillgänglighet där ute för alla. Vi gick runt och tittade. Det var inte så mycket man behövde göra men det var lite justeringar på vägen och hur man gör vid korsningar för det är inte många som förstår att det här spåret går runt. Det var på fyra ställen där vi tittade. Men sen efter skulle jag skriva på facebook om tillgängligheten för Sandhemsspåret. Och jag kunde inte stava till det här jävla ordet ”tillgänglighet”. Varför ska det vara så svårt och skriva tillgängligheten? Jag kunde inte det! Jag satt där och blev förbannad. Jag fick skriva ”anpassningar för alla” då. Alltså hur svårt kan det vara med ord?, jag blir stôllig snart!
Vi har en gång kvar på vattenboxningen nästa måndag så att nu var jag här och tränade. Men nu får vi en annan nästa gång för hon skulle på kurs och det blir roligt och få någon ny också. Så får man ett erbjudande här nu att ta vattenpass till hösten och så får man en handduk och vattenflaska på det. Men lägga ut 1600 kronor innan semestern? Jag vet inte om man gör det.  Men jag ska se hur jag ska göra här faktiskt. Nu ska jag sätta mig och glo på TV och ta det lite lugnt innan man lägger sig. Ni får ha det så gott!

Men ni får ha det så gott, så hörs vi!

Inga kommentarer: