onsdag 2 maj 2012

skön ledighet

Man vaknar… efter en lång skön ledighet med toppengrejer, trevligt, ingen strid eller nåt sånt. Det var helt underbart! Men jag har inte vågat gjort det jag har tänkt mig, jag vet inte om jag vågar fråga personen om detta. Jag får fundera lite till, och se vad jag tänker och hur jag ska göra. Jag har inte bestämt mig riktigt. Upp och äta frukost och leta efter cykelnyckel, och lilla Zaffi låg där ute på balkongen och myste, hon hade sovmorgon tyckte hon. Så det var ju lite härligt att se att hon ville ligga där ute och sova på nätterna. Det tycker jag var helt underbart! Så idag blir det att jobba på här, och jag ska inte glömma det jag ska göra. Jag får springa runt och greja lite grand här på jobbet. Nu sitter jag här och pratar in den här texten, och så får vi se om jag ska gå på vattenjympa eller inte. Jag har inte bestämt mig. Jag vet inte, min jobbarkompis är inte all right, så jag vet inte om hon kan gå, vi får se hur vi ska göra. Ni får ha en trevlig dag, så hörs vi!
Det har gått sin gilla gång på jobbet. Sen fick jag veta att min kära kollega skulle cykla hem, så vi cyklade med en annan kollega över Innovatum och via kanalen, det är så fint, och härligt att se vatten! Jag längtar ju ut till min lilla stuga igen, men dit kommer jag aldrig, det får jag längta efter. Luften är inte bra för mig nu, jag har svårt att anstränga mig, och svårt att andas. Men jag fick tag på lite astmamediciner och sånt på vägen. Så nu sitter jag och pustar ut här på balkongen. Nu väntar jag på att lilla Jönsson ska komma hem. Vi ska ta en promenad. Jag känner mig helt sliten, men det får ju gå. Min kollega kommer här också, vi hoppar vattenjympan idag. Det är inget roligt att gå in och bada i det fina vädret heller, så vi får väl göra så. Saffi är så tillgiven här! Nu får ni ha det så bra!

Jag är verkligen inte klok, cyklar hem från jobbet, sen ut på en skogpromenad med Jönsson och en vän. Vi fick en härlig pratstund på vägen runt. Det var riktigt roligt att få komma ut i Ryrbäcken igen. Det är så härligt med bäcken och slingan, jag blir så pigg och glad. Man ska få mer energi av att vara ute i naturen. Nu hoppas jag att konditionen ska bli bättre. Jag tycker inte om att få astma så fort jag anstänger mig, det känns som jag kvävs. Hoppas att läkaren får mig på rätt köl igen. Det är en pest att känna så. Snart slutar jag att cykla, då kryper astman fram fort. Nu sitter jag och Jönsson på min underbara inglasade balkongen med hans mammas goda pepparkaka och kaffe. Jag känner mig verkligen mycket nyttig idag.   


Inga kommentarer: