fredag 2 augusti 2013

Biltur Strömstad

God morgon! Nu är det fredag, och det är snart helg. Vi har sovit lite halvdåligt i natt. Dom jädra brädorna som sprätter ur i bäddsoffan, Ikeas skitsoffor, jag tycker inte om dom! Det är enkla soffor med brädor som sprätter, jag tycker dom ska kunna klara många kilo, men det gör dom ju inte. Vi tog oss en äggmacka och lite kaffe. Så typiskt, så hade vi glömt kaffekokaren på, så det fick boyfriend stå och skrubba rejält i morse. Men det gick ju bra. Med perculator blir det väldigt gott kaffe. Nu ska vi ta en tur och hälsa på några kompisar till boyfriend, vi ska åka upp till Strömstad över dagen, det blir en liten tur ut med bilen idag.  Det ska bli roligt att komma ut, så ska vi ut och åka båt och sådär. Vi får se vad det blir här. Men jag är fortfarande lite däven och trött, lite seg och så. 


Så blev det ännu en biltur norrut. Ett jättefint mysigt ställe vi kom till hos boyfriends vän. Vi fick följa med ut och fiska i båten. Det är ju evigheter sen jag gjorde det, jag kommer inte ihåg hur länge sen det är. Det var riktigt roligt! Jag hade vinda och han hade vanligt fiskespö. Men jag fick upp första fisken, det var roligt, det var en riktigt stor makrill jag fick! Vi fick upp ungefär 22 stycken. Det var riktigt härligt, vi var ute tre timmar på havet mot norska gränsen. Det var så gott att bara sitta i båten, det var så fint väder, spegelblankt, det var en sån skön dag! När vi kom upp rensade boyfriend fiskarna, och sen röktes dom, och det blir ju riktigt smarrigt med rökt makrill! Sen grillade vi lite kött och hade lite grönsaker. Vilken terrass! Utsikt över fjorden i Strömstad, det var riktigt trevligt, så gott att bara sitta och vara. Sen for vi tillbaka till vår lilla stuga, det kändes väldigt bra. Så får vi ta nya tag idag, nu är det bara en dag kvar i Grebbestad, så får vi se vad vi kan hitta på. 

Ni får ha det så gott!




Ni får ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: