torsdag 1 augusti 2013

Nolhotten tur blev det idag!




Ännu en härlig dag med solväder i Grebbestad! Helt underbart att bli bortskämd och få sova så länge, och helt underbart att bli väckt av boyfriend! Jag sov så gott, men den jädra bäddsoffan, det hoppade ur bräder ur den, så jag har legat i en grop i natt, jag känner mig stel. Men nu har vi ätit en liten frukost här, och så har jag diskat lite grand och donat. Nu är boyfriend inne och duschar sig, så ska vi åka till Hamburgsund och göra en Nolhotten-tur med båten. Det ska bli roligt att åka den, för det var fyra år sedan jag var ute med den senast. Och det är ju fint, det är ju nära till olika grejer. Så vi ska ta en tur till Fjällbacka, så ska vi titta på där som dom spelade in Camilla Läckbergs böcker och så där. Så nu ska jag också hoppa in i duschen och så ska vi åka iväg och äta lunch ute. Det har blivit jättedyrt på sommaren, varför kan inte restaurangerna vara lite billigare, när det är semestertider! Folk har ju snart inte råd att äta ute, det är fantasipriser, faktiskt.
 Jag är lite frustrerad, min lilla Zaffi fyller… jag tror det är tre år idag. Nu vet jag inte ens när hon är född, nu är det kris, två eller tre fyller hon idag. Men jag hoppas att kattvakten tittar till henne och gosar med henne lite extra, men det gör hon varje dag annars. Då får vi se, men jag kommer att lägga ut lite foton från det här. 


Nu blir det en liten tur ut med bilen idag. Första stoppet blir Fjällbacka. Vi tänkte att vi skulle strunta i fisk idag, så det blir pizza hos Berit, vedugnsbakad pizza tog vi med oxfilé, champinjoner och lök. Den var riktigt smarrig, jag åt upp hela pizzan, kors i taket! Och så var det bearnaisesås på, den var riktigt god, en sån där riktigt härlig italiensk pizza som den ska smaka, faktiskt! Jättegott! Så gick vi neråt mot centrum i Fjällbacka. Där fick jag ju se att det var Klings glass, och vi tog oss varsin sån glass. Men Lejonet & Björnens glass är mycket godare, Kling kan slänga sig i väggen nu! Sen åkte vi mot Hamburgssund och gick på båten, det var ju Nolhottens båt. Han berättade skrönor om olika saker som har hänt. Så tog vi lite kaffe där, och så syndade jag med en liten bulle. Det var riktigt härligt, men jag glömde ju jackan i bilen. Jag tänkte att jag klarar mig, jag gick bara i sollinne och så där. Så är det ibland. Men jag gick in en liten stund och värmde mig, och så gick jag ut igen, och så tog jag lite kort. Det var en väldigt trevlig båttur. När vi kom hem här så gjorde jag oss varma mackor och lite te till, det var himla gott. Men nu har vi bestämt oss för att vi ska gå och lägga oss lite tidigare idag. Vi får se hur detta blir. Men vi ska sätta på tv:n här, se om vi kan se på nånting. 
Ni får ha en trevlig dag!






Inga kommentarer: