söndag 18 augusti 2013

Det har varit gråta och tandagnisslan och glädje och underbart,

Oj, oj, oj vilken slithelg det har varit!

Det var jättemysigt i fredags, då hade jag gjort en prästostpaj. Vi åt räkor och sånt. Det var väldigt trevligt.
Det var riktigt bra och mysigt. Vi satt ute på balkongen och myste och prata, vi hade allmänt trevligt. Sen såg vi på en Wallanderfilm. Vi tog det allmänt lite lugnt och diskuterade hur vi skulle lägga planerna för helgen.






På lördagen gick vi upp och åt frukost sen flyttade vi möbler i vardagsrummet och stod i som fasen. Sen plockade vi grejor och stuva om. Det blev så fint i mina vitrinskåp, där står mitt fina porslin, som jag har fått ärva. Jag kan se på det och tänka på min kära mormor. Det är lite trevligt.
Sen gick jag bort och köpte mig en rotsaksgratäng och sen stekte jag en fläskfilé. Vi hade bearnaisesås och brunsås till det, det var jättegott!


Sen fick jag ett stolleryck och gjorde mormorskaka (mjuk pepparkaka), sen köpte jag billig vienetta glass. När vi var nästan färdiga och helt slitna, då ringer en kompis till honom och de var här och prata och jag bjöd på fika. Vi invigde mitt nya matsalsbord, det var riktigt trevligt. Det blev sent, men vi ville se tredje delen på Wallanderfilmen, så vi satt uppe till klockan var halvtre på natten – det är ju inte klokt egentligen! Men det var riktigt gott.

Idag, söndag, jag vet inte riktigt när vi gick upp. Vi tog och röjde och rensade i köket ordentligt. Nu är det lite grand kvar på köksbordet, men det ska till loppis. Jag ska gå och ställa mig på loppis och det ska bli riktigt kul att göra det!


Det har varit gråta och tandagnisslan och glädje och underbart, man njuter av sitt nya vardagsrum – jag vill inte gå och lägga mig! Det är helt perfekt, bara tavlor ska upp. Jag ska höra med några som kan ge mig råd hur man ska sätta dem.
Ni får ha en trevlig kväll, så hörs vi!

Inga kommentarer: