måndag 12 augusti 2013

i evigheter trodde jag hade ledighet

Måndag… segt och trögt att komma upp tidigt. Det var ju åtta veckor sen jag gick upp så här tidigt, det kändes lite tröttsamt. Zaffi var väldigt pigg här i morse, det var bara godis, godis, godis! Så gick jag ut i god tid, då hade jag glömt nyckeln till jobbet. Då gick jag tillbaka igen, och det bara spöregnade och regnade och regnade. Det är ju inte alls roligt väder idag, det är hemskt väder ute.

 Men det är tur att vi ska sitta inne och jobba, jag har paraflaxen med mig och så. Sen får vi se vad det är som händer här under dagen, vad det blir för utflykter och så där. Ni får ha en trevlig dag ni alla som kanske har börjat jobba eller har sista veckan på semestern, ni får ha det så gott!
Vi tog oss ner till slussarna och där fick vi kliva på en båt. Vi blev bjudna på lunch, och det var slottsstek och lite potatis och lite gelé. Det var riktigt smarrigt och gott! Färden gick mot Brinkebergskulle. Det var riktigt trevligt att åka båt, men synd att det blåste och duggade lite. Det var så kul när vi kom fram till slussen. Jag minns för kanske tjuogfem år sen, då slussade jag med min lilla Gundi! Vi hade en båt som hette Gundi. Det var riktigt roligt och trevligt att se!
Det var gott att komma ut på sjön och roligt att träffa mina kolleger och ha det lite allmänt trevligt med dom. Sen gick jag ner till stan och så gick jag in i en butik. För i torsdags var jag inne och handlade där, och då sa expediten ”Nej, du har inte ditt kort tagit.” ”Jo”, säger jag. ”Du får göra om det.” OK då, så gick jag in på min bank i lördags och såg att den här posten har dragits två gånger. Så var jag nere igår och där var tre expediter, och alla tre skyllde på varandra. Men jag fick igenom att jag fick tillbaka mina pengar, för tvåhundra kronor är ganska mycket att ligga ute med. ”Det kommer tillbaka, det kommer tillbaka.” Står det i deras namn så kommer det inte automatiskt tillbaka. Nej, det tror inte jag på. Jag tycker såna här småaffärer i stan ska vara lite aktsamma om sina kunder och så. Det finns ingen mer sån affär i stan, jag tror folk drar sig till Överby i så fall om det ska vara så här. Sen var jag inne i zoo-affären och köpte en liten borste till Zaffi, så hon ska bli kammad och borstad. Sen ville hon lura på mig en borste för fyrahundra kronor, och jag tror inte på den, att den ska fungera på henne och så. Så jag gick in på Supermarket och handlade.Jag köpte mig sparrissoppa och vitlöksbröd som jag tog när jag kom hem. Så gick jag och la mig tidigt, jag var lite trött efter dagen och såhär, det känns lite jobbigt. Så ni får ha en trevlig dag så hörs vi!  




Inga kommentarer: