lördag 9 november 2013

Vinprovning

Lördag morgon, det var riktigt mysigt och vakna med min älskling bredvid mig. Han väckte mig och tyckte det var dags att vi skulle gå upp. Vi åt frukost och drack kaffe och tog det lite lugnt.
Sen började vi greja med att göra i ordning oss. Jag var lite pirrig.
Vi gjorde åt lite spagetti och köttfärssås och så duschade vi oss och klädde oss. Sen åkte vi ner på vinprovning.
Det var första gången i hela mitt liv att jag gick på vinprovning. Det var riktigt roligt och träffa folk . Och jag tyckte jag såg riktigt fräsch ut. Det var trevligt. Det var riktigt kul faktiskt.
Jag fastnade för ett vin, men jag tror aldrig jag kommer gå och köpa det. Det kostade 198 kr, men det var riktigt gott och smarrigt.
Jag ska se om jag kommer ihåg numret på det vinet. Det var vitt vin och det var jättegott. Men jag tyckte mest de där starkvinerna var smarriga och goda och dricka.
Sen gick vi ner till O´Learys och beställde mat. Jag tänkte mig inte för. Det var svårt att läsa menyerna, det var ett helskott!
Jag tycker inte om sättet de lägger ut. Då fick jag fajita, heter det. Då fick jag kött och olika såser. Det var ju gott men jag hade beräknat att jag skulle få engod biff och riktigt god sås men nej, så blev det inte.Vi fick ta oss en liten öl till maten och satt och pratade med hans kompisar. Efter det åkte några hem och det gjorde vi också. Vi satt och såg på TV här och tjötade lite granna.
Ja, det var riktigt roligt och uppleva. Enda nackdelen på vinmässan var lokalen för det var svårt och höra. Vi gick runt, det var ju olika länder som de hade tagit hem vinerna från.

Inga kommentarer: