söndag 6 juli 2008

Det är ingen dans på rosor att bo i egen villa

Ja, det är ingen dans på rosor att bo i egen villa med eget vatten och avlopp – det är inte drömmen det alls… Idag fick vi ta högtryckstvätten och köra igenom och rensa. När jag stod och duscha mig, så fick jag alltihopa upp hos mig. Så blir det när man har skog runt omkring och såna saker. Såna saker är inte roliga – jag tycker synd om min sambo.


Jag gjorde minestronesoppa
2st tomat Heinz – (det är paprika och vitlök i det )
och så koka jag spagetti.
Jag körde 7 dl vatten med kycklingbuljong i,
sen fräste jag 1 stor lök, 2st morrötter, vitlök
Sen fräste jag ca 400g nötfärs.
soja,tomatpure och kryddor grillkrydda,salt och jalapeno. sen rör man ihoppallt koka en liten stund och så blir en god soppluch.
Det var en enkel lunch idag – himla käck att göra!

Vilket trist väder det har blivit idag också.
Det är mycket debatt här idag på aftonbladet om åldersnoja och detta. Att tjejer skaffar sig yngre killar – jag fattar det inte! Jag tycker att man har varit i det stadiet och man vill inte tillbaka igen faktiskt. Det känns inte bra, ärligt talat. Åldern spelar ingen roll – man är så gammal som man känner sig – och så känner jag mig, många tror att jag är 10 år yngre och jag är jätteglad för detta, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha en 10 år yngre man hos mig – nej, uschamigen! Jag är så glad att jag har min här!
Sen var det så kul att tjejen kom idag igen här och sålde tidning! Det var himla kul, faktiskt!
Snart tryter det på min mans semester också, det är inte roligt alls. Vi får ta en sväng ut i morgon igen och ut och åka, tänkte vi.

Inga kommentarer: