måndag 7 juli 2008

Bilturoch stavgång




Ja, upp tidigt vid 8-tiden i morse, duscha sig och gjorde iordning sig och det var kanonbra, det som Anna hade gjort med mitt hår! Jag använde saltvatten i håret och bara tog fönapparaten och gjorde iordning håret. Det var kanonbra!
Sen stack vi till Torps köpcenter i Uddevalla och köpte oss en vattenkran till köket. Jag vill ha en väggfast, men det finns fasiken inte att få tag på någon som passar till våran. Den är 160 och nu är det 150 helt plötsligt som EU-standard ska vara. Så vi åkte till Bauhaus och köpte en, för jag vill inte köpa för dyr, för vi ska snart byta, för det läckte ju i den där jädra kranen. Allting ska hända här! Det är så när man har hus. Vi tog kaffe och en liten kaka på Torp innan vi fortsatte vidare. Sen var vi inne på Biltema och kikade lite grann och så där.

Sen åkte vi till Ljungskile, till Laxbutiken – den kan jag varmt rekommendera! Där tog vi buffé, med olika laxgrejer. De hade en lax…en laxcheese-grej och den var kanongod! Det var mysigt därute, och lugnt och trevligt, ingen stim, ingenting. Det kändes jättebra! När vi kom hem, så passade fasiken inte den här kranen, så han fick åka upp till stan igen här. Jag tycker synd om han, på den sista veckan på semestern här, men nu får vi se hur det går med det.

Jag ska försöka gå på stavgången här i eftermiddag, men jag tror inte det att jag kommer iväg, men vi får se…
Tänk vilka tokigheter jag gjorde idag… jag gick stavgången! Vi gick runt här och in i skogen och runt och alltihopa. Jag flåsa som en kalv nästan – uschamejen! Men nu ska jag försöka röra på mig igen! Det kanske blir bättre nästa gång jag går. Det är trevligt att missionskyrkan och Friskis & Svettis ordnar såna här saker! Det var väldigt trevligt! Även om jag inte orkade så mycket, så var dom väldigt hyggliga och det var en väldigt trevlig ledare också! Så det var inga problem. Men nu har jag druckit upp en hel kanna saft här, så nu ska jag gå och lägga mig här.



Inga kommentarer: