fredag 18 juli 2008

Fallens dagar

Det var segt att komma upp i morse- jag var uppe redan kl 5:45. Jag tror jag har blivit gröt-tokig! Jag kokade mig lite gröt och ett ägg. Det var mysigt att käka frukost tillsammans med Henke!

Jag försökte tänka på allt jag skulle ta med mig idag – vet ju inte om det kommer bli sol eller regn – eller kanske både ock!
Sen åkte jag med Henke upp till stan och han släppte av mig vid husvagnen. Jag försökte sova där en stund, men det var inte lätt när alla lastbilar och transporter kom på vägen utanför.

Pingstkyrkan har varit snälla och låna ut ström till oss, och det fick jag trixa med här, på morgon. Jag fick lite hjälp att sätt upp skyltarna på husvagnen av en medlem, för jag är lite kort i rocken och då kan det ju lätt bli snett och vint… Sen dök även Taltjänst upp.
Det är lite halvdött här, tror att folket kanske ligger i bakrus ännu…Men idag är det extra bra, för nu kan jag sitta och diktera bloggen direkt, när jag har Taltjänst på plats!

Idag har jag varit och visat saker för Dyslexiförbundet men det var inte mycket folk ute.
Men jag tröstade mig med en köttbullsmacka med en massa gott, rödbetssallad, vanlig sallad, köttbullar naturligtvis och högst upp på mackan var det jordgubbar. Sedan till kaffet var det en stooor smaskikaka.


Avslut med mat..

Inga kommentarer: