lördag 19 juli 2008

Josla-dyslexi

Många är så nyfikna på varför jag kallar mig Josla. Mamma jobbade långa dagar och pappa skulle ha mig på kvällarna, när jag var 3 år. Då brukade han fråga mig vad jag ville ha till kvällsmat, då sa jag, trött som jag var: ”kok josler” och jag menade våfflor, så efter det har pappa alltid kallat mig för Josla. Ett bra smeknamn att ha på nätet!

Ännu en dag på Fallens dagar, jag får se om jag blir en sväng ut, om jag orkar.
Det är kul att det finns en dyslexiförening – vi har ju ganska nyss bytt namn från FMLS till Dyslexiförbundet FMLS. De har hjälpt många till bättre självkänsla. Föreningen har även varit till hjälp för att få fram bättre hjälpmedel till denna grupp.
Vi har rätt till gratis nummerupplysning – det får du genom att kontakta Telia. Tyvärr är det lite byråkratiskt, för man måste fylla i ett papper för att får det, men då kan man ju kontakta Taltjänst och få hjälp.

Inga kommentarer: