lördag 26 juli 2008

Hundvakt pu.

Jag gick upp på morgonen och fick ju gå ut och gå med Elsa, jag lovade ju det igår, så skulle Henke fixa frukost. Men jag hann ju inte gå många meter, för hon ville ju gå ner och doppa sig, och det fick hon ju. Sedan hoppade vi in i duschen, och sen stack vi in till stan och slängde skräp på återvinningen, och handlade mat och såna saker. Vi skall grilla här både idag och i morgon, det är ju så perfekt väder att grilla nu. Sen gick vi ut och gick med Elsa, en skogspromenad. Så tänkte jag, nu är hon trött! Så fick hon sitt grisöra. Så tittade jag efter några minuter, så var hon bara borta. Ut med bilen, Henke gick ut och ropade efter henne, vi letade och letade. Till sist hittade vi henne, då var hon på Vårhaga, Missionskyrkan. Det är inte lätt när en hund smiter. Det var någon som sa att vi inte får ha hunden lös, men det är inte lätt när hon smiter. Nu tar vi oss en öl, och nu skall vi snart grilla och mysa och ha trevligt här.
Nu har vi grillat, jättegott kött, och så hade vi potatis och bearnaisesås, och majs och tomater, det var himla gott! Det var nån slags kotlett som vi grillade, som vi bankade ut och hade lite kryddor i. Så tyckte jag Elsa blev lite konstig och så, tänkte inte mer på det, men då kissade hon på mattan! Så jag gick ut och gick med henne, en långpromenad, men hon skämdes ett bra tag efter, men så gick Henrik ut och gick med henne, det var himla bra.

Inga kommentarer: