torsdag 24 juli 2008

Torsdag

Det blev inte så tidigt imorse som jag kom upp, vi åt frukost. Sen började jag, jag glömde inte äggen i pannkakorna denna gången, steka pannkakor och gjorde iordning, så Henke fick med sig till jobbet idag. Pannkakor och ärtsoppa. Vilken värme, vad härligt det kommer att bli med vädret, här nu. Det känns skönt. Sen ska jag plocka och dona här idag och greja lite. Tvätta en tvättmaskin och såna här saker och ta det lite lugnt också, det blev ju sent iInnan Henke for här så satt han och betalade räkningarna, det är tur att man är två om saker. Allt är dyrare, mat och bensin och sånt, har blivit dyrare, så det är inte alls roligt. Men det är tur att jag köpte huset för flera år sen så det har sjunkit med lånekostnaderna och allt. Det är billigt att bo här nu, jag har haft huset i 20 år nu. Det har sjunkit men säljer jag, så får jag nästan 1 miljon för det. Men det vill jag inte göra, för jag trivs så gott här. Men det är nackdel med sommargäster och sånt, för från badstranden dunkar det rätt upp, skrik och sånt, det är värre än att vara på badstranden, det hörs ännu mer häruppe.
Nu får jag vänta, nu kanske jag blir vovvakt här i helgen och det ska bli så kul att få Elsa. Min lilla Elsa kommer och det ska bli så kul! Eventuellt kommer hon idag och går ut och går, o idag fyller hon 8 år, och jag har ingenting att ge henne och jag tycker det är så synd… Jag tycker det är så roligt. Vi får se här, hur det blir.
Vädret är ju perfekt i alla fall. Han har åkt till jobbet och jag tog fram min godispåse som jag köpte igår, jag har gömt den, för att jag ska ha lite mysigt själv här idag. Den har jag plockat fram.
Igår köpte jag ett par shorts och ett linne för bara 99 kr, det tycker jag var billigt, på Lindex. Så det är härligt. Men jag tycker inte om rutiga byxor och färger, men det får duga här hemma på landet, det är inga problem. går också.
Jag gick ut och la mig på filten här, och försökte göra det gott, då körde grannen igång med trimmern, då gick det inte att ligga där. Så då gick jag in och satte mig, men då var det ungar som skrek. Men jag låg en stund på filten och åt godis och myste lite grann själv här.
Denna eftermiddagen gick också, jag gjorde iordning köttfärssås och stekte och grejade. Och så kom min kompis hit med sina barn och vi ska går och bada här sen ikväll. Men gud kallt det var i vattnet, det var svinkallt, det gick inte att bada. Till och med barnen ville inte bada här. Jag fick min lilla Elsa här ikväll, nu ska hon vara här i en vecka. Så nu kommer det bli lite bilder på henne, vad hon gör och så. Nu får jag lite promenader att göra och pyssla om någon, det ska bli härligt faktiskt. Det ska bli jätte roligt att ha min lilla Elsa här! Nu får dom åka på semester.

Inga kommentarer: