onsdag 23 juli 2008

Mamma mia

Nu är det redan onsdagsmorgon, jag fick sova lite längre idag, det var gött och härligt! Men Jisus vad mycket jag fick gjort igår! Jädra Telia som hade något fel på nätet igår. Jag fick tvättat 4 maskiner, bäddat rent, dammsugit och vattnat blommorna igår. Så mycket har jag inte gjort på länge. Idag sov jag till 10. Jag fick kaffe, som han hade gjort iordning – jättegulligt! Nu så ska jag skala potatis och skicka med honom lite mat. Jag ska göra iordning mig och åka till stan, jag med, och se på bio. I den här värmen, vad tänker jag med?! Så är det.........................................

Fy fan vad skönt att värmen äntligen har kommit tillbaka. Kraftigt högtryck, det märks här ute, det kommer mer badgäster, och temperaturen höjs – härligt, guud vad gott det ska bli! Jag ber till Gud att det är fint till helgen, när min andra hälft är ledig och vi kan njuta av värmen i helgen! Guuud vad härligt det kommer att bli! Helt underbart! Det ska bli så här härligt väder. Åh gud vad skönt! Men min dator är så seg! Jag tror den fått värmeslag här… ärligt talat.
Så tycker jag synd om Blondinbella, hon har varit med om ett konstigt övergrepp i Italien och fick åka hem tidigare. Jag hoppas att hon får vara i fred nu. Jag tycker så synd om henne. Det är så mycket press som skriver om henne. Hon får vila upp sig, och bli bättre och skriva på sin fina blogg, som hon har. Jag har sett att hon har varit ute och badat eller om det är gamla bilder. Jag hoppas hon blir lite piggare.
I går, jag kan berätta något komiskt för er. Igår gick mitt bredband i sönder och jag ringde till Taltjänst och bad att de skulle skriva ett mail om en sak till mig, men gud vad hemskt, den personen ringde till mig och sa att jag hade glömt den kabeln i kyrkan. Gud ni, hon frågade vad jag gjorde? Jag gjorde ju inte så mycket, och hade inget internet och skulle precis maila henne. Det är hemskt när det blir såna här övergångar.
Imorgon ska jag verkligen ta det lugnt, lugnt, lugnt här, på fredag ska jag ta en sväng till stan igen. Idag ska jag prova min nya klänning. Jag ska hoppa in i duschen och ska snart åka här.

Filmen var jättebra att se på, det var härliga bilder. Fina bilder från Grekland, mysigt. Enda nackdelen var att det var vit text och det är väldigt svårt för oss med dyslexi att ha det, det blir svårt för oss att läsa. Ofta var det filmsekvenser när texten var nästan borta mot bakgrunden, så man fick gissa sig till vad dom sa. Men jag kan varmt rekommendera Mamma Mia, den var kul, jätterolig. Mest för tjejer. En massa spex. Det var fint av Björn och dom att det gjorde en film av Mamma Mia.
Jag försöker här att lägga bilder till min blogg med min mobiltelefon men det går inte… Jo, det funkar till nätet, men från den hemsidan till nätet, så funkar det inte, det blir felmeddelande. Sen är det typiskt, det är engelska på nätet. Varför kan de inte göra en svensk version? Varför måste det vara på engelska? Jag är så trött på detta nu!
Sen åkte jag och handlade och väntade på Henke och så åkte vi hem. Imorgon så blir det sofflocket här. Så är det.

Inga kommentarer: