onsdag 9 juli 2008

vilse



Ja, jag vaknade i morse då, åt lite frukost, sen hoppade jag i lite gympa-kläder som jag hade. Jag tänkte jag skulle gå den slingan som jag gick i måndags. Jag trodde jag hade väldigt bra lokalsinne, men det hade jag inte! Jag irrade runt omkring där! Tur att Henke var med mig här och hjälpte mig! Jag kom ut ett snäpp uppåt istället. Men nästa slinga som vi gick, det klarade jag jättegalant.
…. Jag var som en yr höna där inne i skogen, jag hade inget lokalsinne för 5 öre! Så det var tur att han var med mig idag och testade detta!
Det var skönt, det tog över en och en halv timme att gå, men det var skönt att komma ut och röra på sig. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra iordning mej och sen ska vi grilla lite grann här också nu.

På eftermiddagen tog vi en sväng ut och handlade lite grann och så här. Jag tycker inte om att gå in i nya affärer, för man hittar inte och dom har inte det vanliga, som man gärna vill ha och så här, men det gick ju an. Så träffade jag en arbetskamrat och fick prata en liten stund.
Vilket väder det blev! Perfekt väder! Kanonväder! Så vi grillade karrébitar och gjorde stuvad potatis och jag tog faktiskt mixen med löken så den blev jätteliten, så det blev inte stora grejer i, och sen massor med dill i. Det var väldigt gott! Sen såg vi på ”Grillat” igår, på TV4. Det var ju en väldigt käck häll han hade privat där, men det har man ju inte råd att köpa sån! En stor grej, den var gôr-käck! Det var det vi gjorde.

Inga kommentarer: