fredag 1 augusti 2008

Augusti

Nu är det ny månad! Solen har skinit här, det är härligt! Jag var uppe klockan fem i morse och hjälpte Henke att göra frukost, och Elsa fick komma ut också en sväng. Nu skall vi gå en promenad igen. Men igår eftermiddag hade vi problem här, vi var utelåsta. Nyckeln gick i baklås, jag vet inte vad jag gjorde, men jag höll på och trixade en bra stund innan jag kom in. Jag hoppas inte det blir så här idag.

Ja, nu är det snart helg. Det blir lugnt. Vi har Elsa till på söndag. Hon är så snäll och trevlig, så det är inga problem med att ha en hund. Men jag skulle aldrig ha en egen, det skulle aldrig kunna gå, det känner jag redan nu, ärligt talat. Vi börjar hitta här i skogarna nu, så alla tycker det är roligt.

Vilken idyll det är här ute, nu förstår jag vad folk menar! Det är ju helt fantastiskt, att det tog 18 år innan min 25-öring ramlade ner i mitt huvud! Det är helt fantastiskt här ute, fina skogspromenader, och fina vikar man kan gå och sätta sig i, det är en idyll här ute. Det är så rofyllt, så jag går och funderar och tänker här ute. Jag känner att jag har hittat min grej här ute, att jag vågar gå i skogen och så. Det känns väldigt bra, jag hoppas att min hjärna ska bli bättre nu också. Jag har ju utmattning, och det känns i kroppen, jag orkar inte allting. Gör jag en sak en dag så måste jag vila mig till nästa, det känns ju, det är tufft. Jag trodde jag skulle bli bra här nu, men jag känner mig inte riktigt bra. Jag är inte fullt all right, jag klarar inte stressituationer och sådana saker, det vet jag redan att jag inte gör, för då glömmer jag saker på vägen. Så jag måste säga till flera personer vad jag skall göra, och så glömmer jag ändå. Ibland blir det lite tokigt, här men det får gå. Hoppas det blir bättre snart. Läkarna har sagt att det tar lång tid innan det blir bra, så jag får acceptera det, jag känner det. Nu har jag fixat och klarat av en ny väg i skogen, och kom rätt denna gången! Åh, det var så roligt! Vi har gått runt nu, så nu är vi dysvetta, Elsa var nere och doppade sig, och nu ska jag hoppa in i duschen, det bara rinner om mig. Vi gick snabbt på 45 minuter, det brukar ta över en timme annars. Vi har gått snabbt, hon vill inte gå sakta. Det var jätteskönt att fixa detta. Det var det roligaste jag gjort i mitt liv, att jag klarade det utan någon hjälp. Hoppas att vädret håller i sig nu i helgen också, det är härligt ute, strålande väder. Nu är vi inne i augusti, augustivädret brukar alltid bli fint.

Inga kommentarer: