onsdag 6 augusti 2008

Gäsp

Gäsp, jag gick upp sent idag, man blir så konstig i huvet efter att ha varit uppe sent. Jag kom inte upp förrän elva, jag hörde inte ens när han for i morse. Det var lite tråkigt, för det har varit lite mysigt de här morgnarna vi har varit tillsammans. Det är nog första gången jag har sovit så här länge, men det är ju så tyst här ute, det är så rofyllt. Det är ingen som stimmar, inga mopeder. Det är precis som det är hösten här ute, för det är inga badgäster, ingenting. Man är nästan helt allena här ute. Det är helt underbart. Så jag skall väl fortsätta baka och greja och dona. Så blir det idag. Jag blir så trött på mig själv, jag har inte orkat göra nånting! Jag har lyssnat färdigt på Leif G W Perssons Draken, och det var en kanonbra bok! Jag har legat i sängen och bara slöat och slappat här, usch på mig! Jag får panik snart, att jag inte hinner färdigt tills på lördag. Det är himla jobbigt, faktiskt. Jag måste, men det är inget roligt att göra det när inte Henke är hemma. Det känns så ensamt och tomt här också.

Jaha, på blogg-rymden , jag hoppas ni går in och röstar på mig! För jag ligger tvåa där, och det är kul. Jag hoppar mellan två och tre. Så tryck på de där knapparna, blogg-rymden, och rosa toppen kan ni trycka på också, så är ni jättegulliga. Och bli medlem på blogg-kollen, så kan ni se vad jag skriver om varje dag.
Den här veckan blir det väl lite slappt, för jag tänker inte göra så mycket. Jag måste egentligen gå ut och röra på mig, men när ska jag orka detta? Min vikt är ju katastrof nu. Jag måste göra nånting, men det får jag försöka med när jag börjat jobba igen. Men jag har aldrig varit så här, jag känner mig som en zombie. Usch! Det är inte alls roligt! Och Henke fyller på fredag, och jag vill gärna ha gulligt här hemma, och jag vet inte hur jag ska orka. När jag skall göra något är det som om någon slänger en planka rätt i ansiktet på mig, jag orkar inte göra nånting! Det är hemskt! Det kunde varit ett dockhus här, men jag är inte en sån person, jag har aldrig varit en sån person. Jag måste försöka.

1 kommentar:

Jenny sa...

hihi okej roligt att du vill vara med:D