tisdag 5 augusti 2008

måste

Igår gick jag inte ut någon promenad, för jag vågade inte för min fot, för den kändes inte bra. Jag gick upp som vanligt här i morse, fixade och donade och hjälpte Henke så han kom iväg till jobbet. Sen satte jag på TV4, och det handlade om BRIS, om mobbning på nätet, och om hur barnen använder språket i datavärlden och i mobiltelefoner. De har ju ett annat språk än vad vi vuxna har, de har ju inte samma betydelse som vi har för vissa ord. Vissa ord tycker vi ju är hemska, men det tycker inte barnen, man får försöka lära sig hur barn tänker. Sen tycker jag att föräldrar skall fråga barn vad de gör, för man märker att de har börjat trappa upp med olika saker. Jag blev själv kallad för jävla käring på nätet för ett tag sen, och jag blev faktiskt väldigt ledsen för det. För jag känner mig inte som käring, faktiskt. Jag tycker föräldrar skall fråga mer och vara delaktiga, men inte för påstridiga.

Jag får fortsätta och städa och dona här och göra iordning tills på lördag. Men jag är ju så trött, jag begriper inte detta, jag blir trött på mig själv, faktiskt. Men nu skall jag gå och lägga mig en stund, och så skall jag fortsätta lyssna på Leif G W Perssons bok, den är gôrspännande, den nya boken! Den är den bästa efter Lindamordet!

Mums! Nu har jag hittat en blogg som heter chokladbloggen; chokladbloggen.blogg.se. Hon har olika chokladtips och såna saker, där hittade jag ”Saras kokosrutor” och jag har aldrig hittat några bra recept på dom och nu hittade jag här på den här sidan och det var himla gott faktiskt, ärligt talat. Och där var många chokladrecept och choklad hon ger tips om. Jag ska försöka göra ”Drömtårtan” här sen också. Imorgon tänkte jag och testa och se om jag klarar av den. Den ser ju också god ut faktiskt.
Det regnar inte ute så här, men nu får jag försöka jaga den här dammsugaren och tvätta en tvättmaskin så Henke har några skjortor till jobbet imorgon. Så jag måste ju försöka göra något mer, en och gå och vänta. Jag kan inte städa själv men jag måste göra såna här saker, det är nästan tvång nu när det ska komma folk till helgen. Men det är roligt att ha fint också. Jag ska åka och köpa mig en ljusstake – om jag har städat fint tills på fredag – så ska jag åka och köpa mig en sån ljusstake som jag gav bort i helgen. Se CULT Design, dom finns på nätet också och titta på. Det är roligt för att manschetterna eller vad de heter, som hänger på ljusen, kan man byta efter humör och använda igen eller hänga på väggen och såna saker. Det var väldigt praktiska saker, man behöver inte ha dom liggande om man har fina såna här fyrkantiga ljusmanschetter i porslin. Så kan man sätta in även någon blomma i det här också. Så det var en väldigt käck sak dom har hittat på.

1 kommentar:

c sa...

Hej! Tittade in å såg att du har dyslexi, det har jag med. Kul att det finns en blogg som skriver om det, ej vanligt! Ha det bra