söndag 13 januari 2013

tjunga knut


Sen blev det söndag. Jag vaknade vid halv åtta och kände mig riktigt utvilad! Så jag gick upp. Drog ur sängen och började och dra ut mattorna. Dammsög, dammtorka och diskade. Jag gjorde mycket faktiskt. Jag grejade ordentligt.
Sen har jag chattat med lite folk. Tjötat i telefon och skojat med lite kompisar.
 Nu ska jag bort till en grannfru och hjälpa henne med att lägga ut på Blocket för hon letar efter en silverfärgad byrå. Jag vet inte sjuttsingen hur man ska få tag i en silverfärgad byrå?
Vi får se om vi kan lyckas få tag i en sån med och lägga ut en annons på Blocket.
Jag känner mig nöjd här när jag sitter i soffan – att ha gjort så mycket, men mattorna får ligga kvar ute på balkongen.
Men ni får ha en trevlig helg på er så får vi se vad som händer.



Inga kommentarer: