söndag 17 augusti 2008

Söndagen är Avkopplings dag!

Åh söndagsmorgon… vi vaknade vid nio och tog det lite lugnt och åt lite frukost och dona lite granna här. Henke fixade varsin bit smörgås som vi ska äta i eftermiddag här, om det blir bra då. Det tog det lite lugnt. Det ringde en jobbarkompis och tjöta lite granna. Det är helt otroligt att det inte har regnat på ett par dar! Det är skönt och helt underbart faktiskt. Nu ska jag försöka ta det lite slappt, för imorgon ska jag iväg och jobba.
Sen ska vi steka lite karrébitar här och vi får se vad vi ska göra med dem och vad det blir för tilltugg.

Ja, nu gick vi ut igen här, en liten promenad på grusvägen bara, runt en stund här. Vi klarade oss från regnet, det har inte kommit något än. Så det var gött.
Nu ska vi äta smörgåstårta här om en liten stund, det ska bli mumsigt faktiskt. Jag ska jobba imorgon också, en liten stund, då börjar mitt allvar verkligen – att börja jobba.

Imorgon är det äntligen dags – äntligen är vardagen tillbaka igen!
Äntligen fasta tider tillbaka igen!
Äntligen rutiner och vanor tillbaka igen.
Äntligen vet jag vilka tider vi ska äta middag,
Äntligen vet jag vilka tider vi ska gå och lägga oss.
Snart är det hösten och äntligen är det svalare i sovrummet på kvällen.
Äntligen börjar det blir mörkare på kvällarna.
Äntligen blir det svart och man kan använda sig av levande ljus – äntligen! Äntligen är vardagen tillbaka igen.
Nu är mitt sommarlov slut – det har varit välbehövligt och oändligt långt. Det har varit skönt att vara ledig dessa veckorna.
Pigg känner jag mej inte riktigt, men vi får se hur det ska gå i höst. Det känns som om jag har en pusselbit som jag måste sätta ihop i fyra bitar, men det känns bara som det glider isär från mig, och det håller inte ut helt och hållet. Men det ska bli skönt att det blir vardag igen.

Inga kommentarer: