lördag 16 augusti 2008

skogen


Aldrig jag har sovmorgon, jag vaknade åtta i morse igen! Jag ska ta bussen upp till stan, sen här, och möta Henke. Jag har suttit här pinnat med min blogg och detta. Jag får se om det blir bra spritt här, för taltjänst och så, vi får se hur detta kommer att gå…!
Jag ska åka in till systembolaget här och jag får se vad jag ska handla… Det är ganska lugnt här nu.
Vad fint väder! Jag ringde mamma min igår och det har regnat hela dagen hos henne och jag har haft jättegrant väder. Härligt att det kan vara så med vädret!

När vi kom hem idag, så drack vi bara lite snabbt kaffe och åt en smörgås. Sen gick vi ut och gick. I början på vägen gick vi ner där som Elsa badade, när vi var hundvakt. Där var ju vatten helt och hållet, nu finns inte dom stenarna kvar att sitta på, det var väldigt synd. Vi knata och gick, och tittade på utsikten över sjön. Vi gick runt hela sjön faktiskt idag. Det var väldigt krångligt på vissa ställen att gå, men det var ju häftigt att göra det. Men det tog nästan två timmar för oss att gå denna långa vägen. Men det var kul att testa på den. Det är en promenad man kan göra på helgerna sen om det är fint väder ute och inte är halkigt, då går det an att gå denna vägen. Vi var nästan i Sjuntorp, eller vi var i Sjuntorp. Så vi har gått en fin promenad här!
På kvällen tog vi en öl och en snaps med räkor, kräftor, vitlöksbröd och olika dippsåser från knorr; Sweetchili och lemon och dill, som vi doppade kräftorna och räkorna i dem. Sen köpte vi en ny mjukost – basilika och vitlök, den var väldigt god! Det gjorde vi på eftermiddagen och kvällningen igår. Jag blev väldigt trött efter det, så jag gick och la mig tidigt

Inga kommentarer: