lördag 2 augusti 2008

Trevlig Lördag

Ja, idag gick jag upp samtidigt som Henke och vi åt frukost tillsammans och hoppade in i duschen och det. Jag följde med honom upp till jobbet och släppte av honom. Elsa var med också. Så gick jag ut på en promenad där i stan tills affärerna öppnade klockan 10. Så köpte jag en present till en henkes systerdotter här. En ljusbricka (cult design) till henne som fyller 18 år idag. Grattis, Grattis på dig! Och sen gick jag in och köpte kort och så var jag på apoteket och hämtade mediciner.
Nu ska jag synda och äta sånhär färdiglagad schnitzel och hoppa in i duschen och sen ska vi gå ut och gå igen Elsa och jag. Sen ska vi åka och hämta honom och åka upp till Dalsland. Så att det blir såhär lugnt idag faktiskt.Ja, så for vi upp mot Dalsland och in till Sikhall och tittade på Vänern och campingplatsen i Sikhall. Det var en liten idyllisk plats. Vi gick runt och strosade och såhär en stund så att Elsa fick kissa och rasta sig ordentligt. Sen for vi upp till Dalsland och så tog vi kort på den gamla järnvägsstationen i Dals Rostock innan vi for in till kalaset, jag tycker det var en rolig byggnad. På kalaset fick vi smörgås och småkakor och en jättefin tårta som ni ser på bilden. Så att Elsa var ju med där med. Sen åkte vi hem med Henkes mamma och vi var kvar där. Vi gick ut och gick med hunden på kvällen i Ed. Det var väldigt mysigt. Så gick vi ner till vattnet så hon fick bada i Stora Lee då. Vi var trötta så vi gick och lade oss redan klockan 23.00.

Inga kommentarer: