fredag 26 september 2008

dyslexitorget

Idag jobbade jag en timme bara, sen kom en från föreningen och hämtade mig. Vi åkte ihop ner till bokmässan, och stod på Dyslexitorget där och delade ut lite reklam. Det var massor med folk som ville ha information, och det var mycket frustration om dyslexi. Ja, så är det idag, det är mycket frustration. Men idag har jag varit med i lokaltidningen och i radion, om diskriminering mot oss, med remissvaren och så. Det ska vara en självklarhet. Jag gör det på fem minuter, ljudfiler, och kan gå och lyssna på det efteråt. Varför ska dom inte kunna hjälpa oss, varför ska vi sitta hemma och göra merarbete? Det tycker jag är lite jobbigt.

Det var så bra tajmat så när Henke slutade så mötte han mig vid affären, och vi handlade lite käk, vi åt lite revbensspjäll och potatissallad. Det var lite gott att äta i går kväll. Men jag slocknade redan när klockan var åtta. Det är inte klokt egentligen, men så är det. Det var kul på Dyslexitorget, det var en massa olika företag som var med, och olika föreningar. Det finns väldigt mycket att se på Bokmässan. Men det är stort och rörigt, tycker jag, inget lokalsinne har jag för fem öre! Det är väldigt dyrt att stå där! Vår lilla monter kostade lite över 25 000 kronor. Det är ju inte klokt egentligen! Men vi får ju lite sponsring och så från förbundet. Så det är ju tur det. Det känns bra.



<

Inga kommentarer: